CREDITS
CHOREOGRAFIE A REŽIE:
Ester Trčková
ÚČINKUJÍCÍ:
Jakub Kohout, Jan Razima
Tereza Holubová, Vanda Hejnová, Anna Benháková, Viera Pavlíková, Alena Laufrová, Petr Veleta, Svatopluk Ždímal
DRAMATURGIE:
Roman Poliak
HUDBA:
Haštal Hapka
ZVUKOVÝ DESIGN:
Haštal Hapka
KOSTÝMY:
Klára Pavlíčková, Veronika Petrová
SCÉNOGRAFIE:
Viktorie Drobná
SVĚTELNÝ DESIGN:
Vojtěch Brtnický, Dominik Šimurda
PRODUCENT:
Adéla Garabíková, Barbora Zajíčková
PROPAGACE, PR:
Adéla Garabíková, Barbora Zajíčková
PODPORUJÍ:
Ministerstvo kultury ČR, Státní fond kultury, Středisko choreografického rozvoje SE.S.TA, REZI.DANCE Komařice, Lenka Vagnerová & Company, Akademie múzických umění v Praze a TEP 39. Partnerem projektu je SPOLK kolektiv.
Představení vzniklo za podpory HAMU jakožto absolventské představení Ester Trčkové.








O PŘEDSTAVENÍ
Taneční představení jako nepravděpodobné setkání. Devět lidských těl, která by se jinak nikdy tak zblízka nepotkala. Natož aby spolu tančila.
Stojíme vedle sebe, klopíme oči, možná se nesměle pozdravíme a vyměníme si plaché úsměvy. Mládí a stáří se na jevišti mísí a odstřeďuje. V jednom okamžiku jsme plni síly, v dalším křehcí jako promrzlá větev. Tanec a pohyb jako snaha dohnat neúprosnou šipku času, jež vede vše od řádu k chaosu. Společná snaha vzdorovat jí. Vychýlit se z ní. Urvat se. Běžet jí naproti.
Představení zkoumá kouzelný a záhadný vztah lidského těla k řádu času a přírodním cyklům. Nahlíží na stáří jako na součást procesů entropie – samozřejmou, a přitom někdy hrůznou, vzápětí zas komickou sílu. Mládí vstupuje jako jediný možný způsob, jak stáří na okamžik zachytit, než se rozplyne.
O AUTORECH
Ester Trčková (Choreograf)
Ester Trčková je choreografka a tanečnice. Vystudovala taneční konzervatoř Duncan Centre a v současnosti dokončuje studium choreografie a režie na pražské HAMU. Je spoluzakladatelkou uměleckého kolektivu SPOLK (2020). Věnuje se především autorské tvorbě, ve které často zpracovává aktuální společenská témata a zajímá ji propojení výtvarné složky, divadla a tance.
Roman Poliak (Dramaturg)
Roman Poliak je divadelní tvůrce a kurátor. Studium na Katedře alternativního a loutkového divadla DAMU absolvoval inscenacemi 57’12’’ (2022) a Zadním vchodem na Hrad (2024) v Divadle DISK. Momentálně pokračuje v dalším studiu na AVU v ateliéru Intermédia 3. Pracuje jako kurátor a člen programového týmu ve Studiu ALTA. Spolupodílí se také na dramaturgii festivalu Kiosk v Žilině. Na Slovensku spoluzaložil experimentální divadelní skupinu Unkulunkulu.
Adéla Garabíková (Producent)
Adéla Garabíková je producentkou vznikající tvůrčí skupiny Herecká družina, členem tvůrčího týmu festivalu Vyšehrátky, zaměřený na divadelní tvorbu pro dětského divaka a pedagožkou projektu Tanec školám. Vystudovala konzervatoř Duncan Centre a v současnosti studuje produkci na pražské DAMU. V projektech je pro ni důležitá týmovost, autenticita a možnost rozvíjet projekt dál.
Barbora Zajíčková (Producent)
Barbora Zajíčková je projektovou manažerkou festivalu Student Fest pod organizací Nerudný Fest.cz zaměřeného na mladé začínají, zejména hudební, umělce. Aktuálně studuje produkci na pražské DAMU v rámci studia se produkčně podílela na projektech Perplex, Zlomený muž, IS JOY nebo festivalu Zlomvaz. Druhým rokem se také spolupodílí na festivalu Povaleč.
Haštal Hapka (Hudba)
Haštal Hapka je hudební skladatel z Prahy. Skladbu studoval na Konzervatoři Jaroslava Ježka, nyní je studentem pražské HAMU. Věnuje se kompozici vážné hudby a jeho skladby provádí tělesa jako Prague Philharmonia, Jazzdock Orchestra apod. V roce 2025 mu bude na Pražském jaru premiérovat skladbu A Lay in the Dive Ensemble Modern z Frankfurtu nad Mohanem. Mimoto napsal operu Až tu všichni budou a věnuje se čím dál častěji i hudbě filmové, scénické a taneční. Zároveň je externím zpěvákem v Pražském filharmonickém sboru. Má rád tramvaje, mapy, Prahu, stromy a staré citróny.
Viktorie Drobná (Scénografie)
Viktorie Drobná je scénografka a kostýmní výtvarnice. Absolvovala Střední uměleckoprůmyslovou školu v Praze obor scénografie a v současnosti dokončuje studium scénografie na pražské DAMU. Věnuje se převážně činoherním představením, ale i tanečním a operním inscenacím. Podílí se také na site-specific projektech, kde ráda experimentuje s prostorovými a konceptuálními výzvami.
Klára Pavlíčková (Kostýmy)
Klára Pavlíčková je scénografka, kostýmní výtvarnice je absolventkou Katedry scénografie na DAMU. Nejčastěji tvoří ve výtvarném tandemu s Hanou Kessnerovou. Společně pracovaly pro Jihočeské, Západočeské, Dejvické nebo Klicperovo divadlo. Věnuje se primárně divadelní tvorbě, ale také instalaci. Zajímá ji práce se světlem a přesahy scénografie do dalších oborů jako je například současné muzejnictví.