Česká taneční Platforma

Entropie

CREDITS

CHOREOGRAFIE A REŽIE:
Ester Trčková

ÚČINKUJÍCÍ:
Jakub Kohout, Jan Razima
Tereza Holubová, Vanda Hejnová, Anna Benháková, Viera Pavlíková, Alena Laufrová, Petr Veleta, Svatopluk Ždímal

DRAMATURGIE:
Roman Poliak

HUDBA:
Haštal Hapka

ZVUKOVÝ DESIGN:
Haštal Hapka

KOSTÝMY:
Klára Pavlíčková, Veronika Petrová

SCÉNOGRAFIE:
Viktorie Drobná

SVĚTELNÝ DESIGN:
Vojtěch Brtnický, Dominik Šimurda

PRODUCENT:
Adéla Garabíková, Barbora Zajíčková

PROPAGACE, PR:
Adéla Garabíková, Barbora Zajíčková

PODPORUJÍ:
Ministerstvo kultury ČR, Státní fond kultury, Středisko choreografického rozvoje SE.S.TA, REZI.DANCE Komařice, Lenka Vagnerová & Company, Akademie múzických umění v Praze a TEP 39. Partnerem projektu je SPOLK kolektiv.

Představení vzniklo za podpory HAMU jakožto absolventské představení Ester Trčkové.

O PŘEDSTAVENÍ

Taneční představení jako nepravděpodobné setkání. Devět lidských těl, která by se jinak nikdy tak zblízka nepotkala. Natož aby spolu tančila.
Stojíme vedle sebe, klopíme oči, možná se nesměle pozdravíme a vyměníme si plaché úsměvy. Mládí a stáří se na jevišti mísí a odstřeďuje. V jednom okamžiku jsme plni síly, v dalším křehcí jako promrzlá větev. Tanec a pohyb jako snaha dohnat neúprosnou šipku času, jež vede vše od řádu k chaosu. Společná snaha vzdorovat jí. Vychýlit se z ní. Urvat se. Běžet jí naproti.
Představení zkoumá kouzelný a záhadný vztah lidského těla k řádu času a přírodním cyklům. Nahlíží na stáří jako na součást procesů entropie – samozřejmou, a přitom někdy hrůznou, vzápětí zas komickou sílu. Mládí vstupuje jako jediný možný způsob, jak stáří na okamžik zachytit, než se rozplyne.

O AUTORECH

Ester Trčková (Choreograf)

Ester Trčková je choreografka a tanečnice. Vystudovala taneční konzervatoř Duncan Centre a v současnosti dokončuje studium choreografie a režie na pražské HAMU. Je spoluzakladatelkou uměleckého kolektivu SPOLK (2020). Věnuje se především autorské tvorbě, ve které často zpracovává aktuální společenská témata a zajímá ji propojení výtvarné složky, divadla a tance. 

Roman Poliak je divadelní tvůrce a kurátor. Studium na Katedře alternativního a loutkového divadla DAMU absolvoval inscenacemi 57’12’’ (2022) a Zadním vchodem na Hrad (2024) v Divadle DISK. Momentálně pokračuje v dalším studiu na AVU v ateliéru Intermédia 3. Pracuje jako kurátor a člen programového týmu ve Studiu ALTA. Spolupodílí se také na dramaturgii festivalu Kiosk v Žilině. Na Slovensku spoluzaložil experimentální divadelní skupinu Unkulunkulu.

Adéla Garabíková je producentkou vznikající tvůrčí skupiny Herecká družina, členem tvůrčího týmu festivalu Vyšehrátky, zaměřený na divadelní tvorbu pro dětského divaka a pedagožkou projektu Tanec školám. Vystudovala konzervatoř Duncan Centre a v současnosti studuje produkci na pražské DAMU. V projektech je pro ni důležitá týmovost, autenticita a možnost rozvíjet projekt dál.

Barbora Zajíčková je projektovou manažerkou festivalu Student Fest pod organizací Nerudný Fest.cz zaměřeného na mladé začínají, zejména hudební, umělce. Aktuálně studuje produkci na pražské DAMU v rámci studia se produkčně podílela na projektech Perplex, Zlomený muž, IS JOY nebo festivalu Zlomvaz. Druhým rokem se také spolupodílí na festivalu Povaleč.

Haštal Hapka je hudební skladatel z Prahy. Skladbu studoval na Konzervatoři Jaroslava Ježka, nyní je studentem pražské HAMU. Věnuje se kompozici vážné hudby a jeho skladby provádí tělesa jako Prague Philharmonia, Jazzdock Orchestra apod. V roce 2025 mu bude na Pražském jaru premiérovat skladbu A Lay in the Dive Ensemble Modern z Frankfurtu nad Mohanem. Mimoto napsal operu Až tu všichni budou a věnuje se čím dál častěji i hudbě filmové, scénické a taneční. Zároveň je externím zpěvákem v Pražském filharmonickém sboru. Má rád tramvaje, mapy, Prahu, stromy a staré citróny.

Viktorie Drobná je scénografka a kostýmní výtvarnice. Absolvovala Střední uměleckoprůmyslovou školu v Praze obor scénografie a v současnosti dokončuje studium scénografie na pražské DAMU. Věnuje se převážně činoherním představením, ale i tanečním a operním inscenacím. Podílí se také na site-specific projektech, kde ráda experimentuje s prostorovými a konceptuálními výzvami.

Klára Pavlíčková je scénografka, kostýmní výtvarnice je absolventkou Katedry scénografie na DAMU. Nejčastěji tvoří ve výtvarném tandemu s Hanou Kessnerovou. Společně pracovaly pro Jihočeské, Západočeské, Dejvické nebo Klicperovo divadlo. Věnuje se primárně divadelní tvorbě, ale také instalaci. Zajímá ji práce se světlem a přesahy scénografie do dalších oborů jako je například současné muzejnictví.