Tanec, koncept

Soňa Ferienčíková

Vizuál, koncept

Mária Júdová

Hudba, koncept

Alexandra Timpau

Světelný design, technická spolupráce

Ints Plavnieks

Pohybová spolupráce

Martina Hajdyla Lacová

Technická podpora

Andrej Boleslavský, Constantine Nisidis, Sara Pinheiro, Matěj Šenkyřík

Kostýmy

Daniela Danielis

Produkce

GAFFA o.z. a BOD.Y o.z.

Koprodukce

Motus, z.s., produkce divadla Alfred ve dvoře, Štúdio 12

Za podpory

Fond na podporu umenia

Poděkování

Lunchmeat studio, Institut intermédií, produkce divadla Alfred ve dvoře, Foliovision, Boris Adamčík, Michal Freriks, Marek Godovič, Zuzana Hájková, Honza Noháč, Ján Ptačin, Michal Šimečka

Rezidence

Štúdio12, Stanica Žilina - Záriečie

Premiéra

12. února 2018, Alfred ve dvoře 

Mezinárodní kolektiv uvádí autorskou hudbu, pohyb a originální 3D animace v intermediální performanci o neustálé rotaci dějin. ,,Everywhen” krouží kolem dvojí roviny života – osobní a politické. Staví do ostrého kontrastu obraz láskyplného, jemného a dobrotivého osobního života a realitu společenského zapojení jedince, která může být často zlověstná, nenávistná a pomstychtivá. Jak prezentujeme své politické postoje svým nejbližším?

Žena jako milující matka, která propaguje vraždění a otroctví; milující pár zapojený do propagandy zvrácené ideologie; děti, které jakoby v zápalu hry hajlují. Záběry, na nichž není něco v pořádku. Obrazy běžných rodin, matek a otců se svými dětmi, malých skupin navzájem si blízkých lidí tváří v tvář hrozícímu opakování historie.

Naše vzpomínky se často vynořují, upravují, přikrášlují nebo dokonce samovolně mažou. Vynecháváním některých událostí a přepisováním historie se ovšem buduje bariéra v komunikaci mezi nastupující generací a staršími lidmi, což je nejpříhodnější základ pro opakování určité části historie. Je vůbec možné zabránit takovému opakování, jestliže je nám určitá ideologie vepsána do těla téměř jako DNA? A jak těžké je být kritickým k vlastnímu světonázoru, zvlášť když je vytvořen vašimi nejbližšími? Intimní situace v děsivě povědomém kontextu.

Vstupenky

Photo: Vojtěch Brtnický
Photo: Vojtěch Brtnický

#tanecpraha