Choreografie, scénografie

Marie Gourdain

Účinkující

Sabina Bočková, Florent Golfier, Marek Menšík, Jaro Ondruš, Matthew Rogers

Dramaturgie

Lukáš Karásek

Konzultant choreografie

Hana Polanská Turečková

Světelný design

Zuzana Režná

Hudba

Lukáš Urbanec

Technologie, výroba

Zbyněk Opálka, Štěpán Hejzlar

Produkce

Lucie Fabišiková

Koprodukce

Studio ALTA,  DW7 - Divadlo na cucky

Za podpory

Ministerstvo kultury České republiky, Hlavní město Praha, městská část Praha 7, město Brno, Nadace Život umělce 

Partneři

Johan centrum - Moving Station, Plzeň; Kredance, České Budějovice; LOFFT, Lipsko, Německo; Réservoir Danse, Rennes, Francie; Centrum choreografického rozvoje SE.S.TA, Praha; Cirqueon, Praha

Poděkování

Lucia Kašiarová, Studio ALTA, Zbyněk Opálka, Xavier Tiret, rodina Golfier, rodina de Blic, Mathilde Lacombe, Joffrey Jollivet, Jean-Christophe Paré, Elisabeth a Tim Stroud, Julie Gourdain, Ateliér světelného designu JAMU, Linda Průšová, Martin Hamouz, Lída Vacková, Petra Bučková, Ondřej Chachula a všichni, kteří přispěli na projekt Medúza po premiéře na Darujme.cz ​

,,Medúza” jsou obrazy na jevišti, které nám umožňují opustit záchytné body a tázat se na vnímání hranic. Hranic mezi životem a smrtí, světlem a temnotou, nadějí a beznadějí. Hranic jako výrazů křehkých okamžiků, které převrací běh života.

Díky jedinečnému přístupu choreografky Marie Gourdain, která vychází ze svého výtvarného vzdělání, je ,,Medúza” inscenací postupující od obrazu k pohybu. Od výchozího bodu - obrazu Vor Medúzy Théodora Géricaulta - ke koláži, která odkazuje na její vnímání dnešního světa. Lineární pohled už nestačí, je třeba brát v potaz jednotlivé vrstvy smyslu, které se transparentně prostupují.

Zkoumání hranic se ukazuje v přítomnosti geometrických objektů a figurálních těl, jejichž expresivní pohyb je v kontrastu k minimalistické a funkční manipulaci s těmito strohými objekty.

 

,,Obraz voru ztraceného na moři je pro mě metafora vyjadřující stav naší společnosti. Vnímám to tak, že politicky se blížíme k zásadní změně. Cítíme, že něco nefunguje, nevíme, kam jít a neznáme odpovědi. Postupně opouštíme pevné body dané minulostí. Libanonsko-kanadský režisér Wajdi Mouawad popisuje krásně období, kdy se starý svět rozpadá a nový svět ještě nevznikl, jako období monstrozity. Je to období monstrozity, které charakterizuje právě Medúza - antická figura - symbol chaosu, rozbití všech forem. Děsí nás, když křičí, zkamení nás pohledem, je to žena i muž, je smrtelná i monstrum, není jednoduché ji definovat, každou chvíli je jiná. Vše se rychle mění a my se nacházíme v té mutaci, v tom přechodu,“ říká Marie Gourdain.

Vstupenky

( Photo: Pavel Ovsík)
( Photo: Pavel Ovsík)
( Photo: Michal Hančovský)
( Photo: Michal Hančovský)

#tanecpraha