CREDITS
KONCEPT, CHOREOGRAFIE A REŽIE:
Clara da Costa.
REŽIE:
Yana Reutova
PROVEDENÍ:
Clara da Costa
DRAMATURGIE:
Yanitsa Atanasova, Yana Reutova
ZVUKOVÝ DESIGN:
Clara da Costa
SVĚTELNÝ DESIGN:
Pavel Kotlík
HUDBA:
Maíra
KOSTÝMY:
Marjetka Kürner Kalous
PRODUKCE:
Soňa Rizmanová
PRODUCENT:
Tanec Praha / PONEC – Divadlo pro tanec
DĚKUJEME:
Yvoně Kreuzmannové a celému týmu Tanec Praha, Yaně Reutové, Espaço Tapias, Carmen Costě, Julii Morganti, Claudiu Morgantimu, Lilás a Saše, Claře Franciss, Alainu Cateinovi.
FINANČNÍ PODPORA:
Tanec Praha z.ú. / PONEC – divadlo pro tanec, Hlavní město Praha, Ministerstvo kultury ČR, Státní fond kultury ČR, realizováno za finanční spoluúčasti EU prostřednictvím programu NextGeneration EU, Národního plánu regenerace a Ministerstva kultury ČR.







O PŘEDSTAVENÍ
Sólo Peel the Onion, vytvořené a interpretované Clarou da Costa, zve diváky na smyslovou a reflexivní cestu skrze identitu, mezilidské vztahy a neverbální komunikaci. Pohyb se zde stává zrcadlem emocí a sociálních dynamik, odhalujícím skryté vrstvy naší podstaty.
Metafora loupání cibule symbolizuje proces sebepoznání a odkládání společenských masek. Skrze tonus a repetici pohybu se odkrývají napětí, odpor i momenty osvobození, které jsou součástí této vnitřní cesty. Tanec v doprovodu živé hudby vytváří intenzivní atmosféru, kde zvuk a pohyb splývají, umocňují emoce a prohlubují smyslový prožitek.
Představení bylo původně rozvíjeno v Espaço Tápias a dále rozpracováno s podporou Tanec Praha během umělecké rezidence v divadle Ponec, kde také mělo premiéru. Spolupráce s těmito institucemi byla klíčová pro umělecký výzkum a finální podobu díla.
Peel the Onion přesahuje estetiku pohybu a klade otázky o způsobu, jakým komunikujeme a vnímáme jeden druhého v dnešním světě. V době, kdy jsou interakce často zprostředkovány digitálními a sociálními normami, dílo vrací tělu a zvuku jejich sílu jako univerzálních jazyků. Pulzující pohyb a živá hudba vytvářejí podnětný prostor pro reflexi hloubky lidských spojení.
O AUTORECH
Clara da Costa
Tanečnice, choreografka a pedagožka. Vystudovala obor Major Performance na SEAD v Salcburku v Rakousku. Také studovala na Tisch School of the Arts – NYU v USA. Spolupracovala na projektech a představeních s mezinárodními choreografy. Vedla workshop CORPO ÚNICO pro umělce Cirque du Soleil v Rakousku.
V muzikálovém divadle působí jako choreografka, režisérka, členka obsazení, trenérka pohybu a také jako rezidenční režisérka. V audiovizuální tvorbě se věnuje pohybové režii a choreografii, stejně jako interpretaci a tvorbě hudebních videoklipů, krátkých filmů a dokumentů.
Od roku 2003 vede workshop Corpo Único v Brazílii a Evropě. Nedávno spolupracovala se skupinou Grupo Tápias (Brazílie) a s Yanou Reutovou (Ukrajina) v České republice a Brazílii. Uvedla premiéry inscenací Womanhood v rámci festivalu TANEC PRAHA 2024 a Peel the Onion při zahájení nové sezóny 2024/2025 divadla PONEC v České republice.In musical theatre, she works as a choreographer, director, movement coach, and resident director. In audiovisual creation, she focuses on movement direction, choreography, and the production of music videos, short films, and documentaries.
Since 2003, she has been leading the Corpo Único workshop in Brazil and Europe. She has collaborated with Grupo Tápias (BR) and Yana Reutova (UA) in the Czech Republic and Brazil. She premiered the performances Womanhood (TANEC PRAHA 2024) and Peel the Onion (2024/25 season, PONEC).
Yana Reutova
Tanečnice, choreografka a pedagožka. V roce 2014 založila Taneční divadlo Plastilin a vytvořila oceňovaná představení. Pořádala festival Taneční platforma Most (5 let), pracovala s dětmi (Creative Kids) a vedla festival Speaking with the Body.
V březnu 2022 utekla s dcerou a studentkami do Prahy, kde nyní působí. Vede workshopy Tanec srdcem pro děti a Krenovka open classes pro profesionály. Nově se zaměřuje na vlastní tvorbu. Její triptych Together Alone uspěl v rámci EFFEA Open Call jako jeden ze 40 podpořených projektů.In March 2022, she fled to Prague with her daughter and students, where she currently works. She leads the Tanec srdcem (Dance with Heart) workshops for children and Krenovka open classes for professionals. She is now focusing on her own artistic creation. Her triptych Together Alone was selected as one of the 40 supported projects within the EFFEA Open Call.